E 150c sau Caramel amoniacal face parte din categoria coloranți și este autorizat pentru utilizare în produsele alimentare, conform Regulamentului

Petiții/Sesizări

Suntem ceea ce mâncăm

Împreună cerem produse alimentare sigure pentru sănătate

ACTUALITATE

Mezelurile: Pe lângă aditivi nocivi pentru sănătate, mai conțin și zaharuri

Chiar dacă fac parte aproape constant din alimentația zilnică a multor persoane, mezelurile conțin aditivi considerați dăunători pentru sănătate și, în plus, pot conține și zaharuri. Pe etichetă zaharurile pot fi înscrise sub diferite forme, cele mai curente fiind glucoza, siropurile de glucoză-fructoză, caramelul. Iată câteva exemple: De asemenea, produsele ultraprocesate sărate pot conține zaharuri sub diferite nume. Consumul excesiv

De ce să nu cumpărați produse de proveniență dubioasă

Poliția Republicii Moldova anunță astăzi că oamenii legii din Ialoveni au descoperit și destructurat o rețea de comercializare ilegală a caviarului. Cei implicați, o femeie de 23 de ani și un bărbat de 33 de ani, ambii din Ialoveni, au fost identificați în timpul unei operațiuni desfășurate în municipiul Chișinău și raionul Ialoveni. Perchezițiile efectuate în trei locuințe și două

Premieră: Cinci țări premiate pentru eliminarea grăsimilor trans din alimente

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a recunoscut eforturile a cinci țări în eliminarea grăsimilor trans din alimente, acordându-le premii pentru politicile lor eficiente. Danemarca, Lituania, Polonia, Arabia Saudită și Tailanda au fost distinse pentru implementarea unor politici de eliminare a acizilor grași trans industriali (iAGT), sprijinite de sisteme robuste de monitorizare și aplicare a legii. OMS a evidențiat, de asemenea,

sare hipertensiune

Mai puțină sare în alimentație are un efect benefic și rapid asupra sănătății

Și din nou despre sare în alimentație. În Republica Moldova, un adult consumă 10,8 g de sare pe zi, adică dublu față de norma recomandată de Organizația Mondială a Sănătății. Cel mai înalt consum al sării este în rândul bărbaților – 11,5 g. Trebuie să știți că 2/3 din sarea pe care o consumăm zilnic se ascunde în alimente procesate. Este vorba despre aceeași

mancare pe masa

Ora la care mâncăm și riscul de boli cardiovasculare

Bolile cardiovasculare reprezintă principala cauză de mortalitate la nivel global, înregistrând 18,6 milioane de decese în fiecare an, conform rețelei Global Burden of Diseases din 2019, din care aproximativ 7,9 milioane ar putea fi atribuite alimentației. În Republica Moldova, bolile de inimă reprezintă principala cauză a deceselor şi depăşesc cu mult nivelul mediu european. Anual, peste 20.000 de oameni pierd

vin rosu

O nouă reglementare pentru vinuri a intrat în vigoare în Uniunea Europeană

O nouă reglementare referitoare la etichetarea vinurilor a intrat în vigoare în Uniunea Europeană îcepând cu 8 decembrie 2023. Astfel, în viitorul apropiat, veți vedea pe sticlele vândute în Uniunea Europeană compoziția vinului, dar și o declarație nutrițională. Platforma CE CONSUM EU a explicat anterior, într-un amplu articol, toate detaliile. Subiectul este unul care datează de mai bine de 40

PETIȚII

stop nitriti din mezeluri

Petiție: Stop nitriților adăugați în alimentația noastră