Petiții/Sesizări

Suntem ceea ce mâncăm

Împreună cerem produse alimentare sigure pentru sănătate

DE ȘTIUT

aderare RM UE

Ce vor da negocierile de aderare ale Republicii Moldova la Uniunea Europeană pe domeniul de siguranță alimentară

În Moldova, speranța de viață este cu 10 ani mai mică decât media pe Uniunea Europeană. Liderii UE au decis să deschidă negocierile de aderare cu Moldova și Ucraina și să acorde Georgiei statutul de stat candidat. O decizie strategică și o zi care va rămâne înscrisă în istoria Uniunii Europene, precizează Comisia Europeană. Este o decizie istorică și pentru

eticheta produs alimentar

Declarația nutrițională, între obligație legală și interes pentru consumator

Declarația nutrițională este ca poarta ”sezam” spre o alimentație sănătoasă. De ce anume? Declarația nutrițională este o mențiune obligatorie de etichetare a produselor preambalate prevăzută de legea 279 din 2017. Deci atenție, nu are rost să căutați o declarație nutrițională pe produsele nepreambalate la piață de exemplu. Această faimoasă lege este biblia protecției consumatorului în ceea ce ține de informațiile

Siguranța alimentară subiect interesant și pentru propaganda rusă

Siguranța alimentară și propaganda rusă. Zilele trecute, unele portaluri din Republica Moldova publicau o știre bazată pe un video realizat de o moldoveancă stabilită la Moscova despre cât de ieftine sunt produsele alimentare de acolo. De 9 dolari ar fi cumpărat o grămadă de produse. Și pentru a da o notă complet inocentă acelui articol, la urmă a fost pusa

carne cultivata in laborator

Italia interzice carnea cultivată în laborator

Săptămâna trecută Italia a luat decizia de a interzice carnea de sinteză sau altfel spus carnea cultivată în laborator. Astfel, Italia a devenit prima țară din Uniunea Europeană care se opune legal producției și vânzării de carne sintetică. Carnea sintetică este carnea cultivată în laborator din celule animale. O lege în acest sens a fost aprobată de Camera inferioară a

Glifosat: Comisia Europeană va reînnoi autorizația pentru acest erbicid pentru încă zece ani

Comisia Europeană va reînnoi autorizarea pentru glifosat în Uniunea Europeană pentru următorii zece ani, anunță instituția într-un comunicat de presă joi, 16 noiembrie. Înainte de aceasta, statele membre ale UE nu au reușit să ajungă la un acord în cadrul unui al doilea vot asupra propunerii din partea Bruxelles-ului. Majoritatea calificată necesară pentru a valida sau respinge textul (adică 15

paine gluten

Excluderea glutenului pentru buna funcționare a intestinului: Este cu adevărat necesară?

Dacă în multe cazuri, produsele fără gluten au devenit sinonime cu un stil de viață sănătos, este important să ne întrebăm dacă această tendință reflectă cu adevărat nevoile individuale și dacă excluderea glutenului este necesară pentru toată lumea. Ce se întâmplă în realitate? Este glutenul atât de dificil de digerat? Despre ce vorbim când discutăm despre intoleranță? Cine are cu

PETIȚII

stop nitriti din mezeluri

Petiție: Stop nitriților adăugați în alimentația noastră